Prowadząc działalność w internecie musimy zadbać o dotarcie do ściśle określonej grupy docelowej. Tym samym pozyskamy ruch na stronie a to z kolei będzie miało wpływ na popularność naszej witryny i zwiększy nam zyski. Najczęściej wybieraną metodą pozyskania klientów jest pozycjonowanie, przez większość marketingowców uznawane za jedno z bardziej skutecznych rozwiązań w obrębie promocji marki.

Lokalne wyszukiwanie

Obecnie można zaobserwować, że w wyszukiwaniu informacji w internecie dużą rolę zaczyna odgrywać geolokalizacja. Słowem wyjaśnienia: geolokalizacja to sposób prezentowania użytkownikowi internetu wyników zapytania, związanych bezpośrednio z jego adresem IP. Poniżej na załączonym zdjęciu przykład takiego wyszukiwania.


wyniki zapytania „pozycjonowanie” dla lokalizacji Katowice ( rejon Śląsk)

 

Dlatego też chcąc pozycjonować stronę lokalnej firmy, która działa tylko i wyłącznie na rynek lokalny warto zadbać o właściwą optymalizację i wybrać frazy kluczowe zwłaszcza te z miastem. Przykładowo jeśli prowadzimy biznes tylko w Katowicach do frazy kluczowej dodajmy Katowice, jeśli na śląsku dodajmy do słowa kluczowego region w tym przypadku Śląsk.

Lepiej dopasowana oferta

Większość klientów która poszukuje produktów bądź usług skupia się tylko i wyłącznie do swojej lokalizacji. Woli szukać ofert bądź usług w swoim obrębie. Geolokalizacja zdaje się być w tym przypadku bardzo pomocna, klient nie musi wpisywać nawet frazy kluczowej z miastem by móc znaleźć coś w okolicy.

W przypadku firm najlepszym rozwiązaniem jest więc skupienie się na pozycjonowaniu lokalnym i dobraniu fraz które będą odnosić się do lokalizacji w której funkcjonują. Dzięki czemu klient będzie w stanie znaleźć szybciej to czego szuka w internecie a firma uzyska lepsza widoczność w sieci co z pewnością przełoży się na większy ruch.

Autor wpisu: Be Perfect