rower elektryczny

Stworzenie roweru elektrycznego to nie lada gratka. Rosnące w popularność rowery elektryczne to obiekt pożądania coraz większej liczby kolarzy co zrobić jednak gdy przywiązani jesteśmy do ramy swojego tradycyjnego dwukołowca? Rozwiązaniem jest zestaw do konwersji, który umożliwi samodzielne stworzenie e-bike’a. Dowiedz się jak zrobić rower elektryczny!

Czym jest przeróbka roweru na elektryczny?

Przeróbka roweru na elektryczny odbywa się przy pomocy tzw. zestawu do konwersji. Jest to specjalny zestaw urządzeń, które umożliwiają nadanie tradycyjnemu dwukołowcowi cech rowerów elektrycznych takich jak wspomaganie pedałowania oraz napęd elektryczny. Przeróbka roweru na elektrycznego polega na wymianie niektórych podzespołów takich jak np. hamulce i manetki oraz montażu silnika, baterii, sensora wraz ze sterownikiem. Dobrze przeprowadzona przeróbka roweru na elektryczny sprawi, że Twój stary dwukołowiec nabierze funkcjonalności tych samych, które posiadają najnowszej generacji pojazdy dwukołowe.

Jak zrobić rower elektryczny? Instrukcja krok po kroku

Zakupu zestawu do konwersji dokonać można na stronie Energy-Bike, jeżeli jeden z nich już leży przed Tobą to koniecznym jest podjęcie następujących kroków.

  1. Montaż wyświetlacza odbywa się w przedniej części roweru – dokładniej rzecz ujmując na kierownicy. Zestawy do konwersji dostępne w ofercie Energy Bike posiadają kilka zestawów gumek, które umożliwiają dopasowanie rozmiaru obręczy uchwytu wyświetlacza do obwodu kierownicy. Montaż wyświetlacza w rowerze elektrycznym odbywa się przy wykorzystaniu zwykłych śrub krzyżakowych. Dodatkowo, po lewej stronie, montowany jest pilot do wyświetlacza, który pozwalają użytkownikowi zdefiniować, które parametry są dla niego najważniejsze i je monitorować.
  2. Kolejnym krokiem jest montaż manetki gazu, która umożliwia zmianę trybu pracy roweru elektrycznego. Manetka powinna być zamontowana po prawej stronie kierownicy, żeby zapewnić użytkownikowi łatwość i wygodę zmiany biegu. Jej montaż odbywa się przed lub za dźwignią hamulca.
  3. Następnie montowany jest sensor, czyli system PAS odpowiedzialny za wspomaganie pedałowania. W celu jego montażu koniecznym jest zdjęcie korby rowerowej.
  4. Montaż silnika i akumulatora oraz ich podłączenie to ostatni krok. Do montażu silnika koniecznym jest wymiana starego koła na to, które zawiera silnik. Niezmiernie ważnym jest zwrócenie uwagi na to, czy pomiędzy silnikiem a ramą roweru znajdują się podkładki. Łącząc poszczególne elementy należy sugerować się kolorami wtyczek. Instalacja sterownika to moment, w którym można przetestować silnik a e-bike jest gotowy.

Więcej informacji na temat montażu i tego jak zrobić rower elektryczny znajdziesz na stronie https://energy-bike.pl/przerobka-roweru-na-elektryczny-montaz-krok-po-kroku/.