Jakie zalety ma silnik do roweru elektrycznego? Kiedy warto go zamontować i jak go wybrać? Właśnie na te pytania odpowiemy w naszym najnowszym wpisie. Zapraszamy do lektury.
Montaż silnika elektrycznego do roweru to same plusy
Montaż silnika elektrycznego do roweru to doskonały sposób na to, by stworzyć komfortowy pojazd, który ma naprawdę wiele zalet. Zresztą sam silnik ma wiele plusów, a jednym z najważniejszych z nich jest jego cicha praca oraz uzyskanie wspomagania, dzięki któremu mniej się zmęczysz, jadąc do pracy rowerem. Rowerem elektrycznym łatwiej pokonać dłuższe dystanse, jest więc większa szansa na to, że będziesz dojeżdżać do pracy na rowerze, nawet gdy jedziesz z daleka.
Jakie jeszcze zalety ma zamontowanie silnika do roweru do obecnego roweru? Przede wszystkim jeździsz na rowerze, który znasz i lubisz. Jazda na rowerze elektrycznym mniej obciąża kolana, dzięki czemu mogą na nim jeździć nawet osoby po kontuzji – oczywiście, tę kwestię najlepiej jest przedtem uzgodnić z lekarzem.
Nie potrzebujesz też dodatkowej przestrzeni na kolejny rower. Z tego powodu też warto wybrać zestaw do konwersji i samodzielnie przerobić tradycyjny model na rower elektryczny.
Kiedy warto zamontować silnik elektryczny?
Powodów za zamontowaniem silnika do roweru jest wiele. Poniżej wypisaliśmy kilka z nich.
- Chęć szybszego poruszania się po mieście bez większego wysiłku.
- Chęć jeżdżenia nadal w góry, mimo gorszej kondycji.
- Zmęczenie ciągłym staniem w korkach w trakcie dojazdu do pracy i z powrotem.
- Chęć robienia długich rowerowych wycieczek w każdy weekend.
Jaki silnik wybrać?
Wybór odpowiedniego silnika elektrycznego do roweru zależy przede wszystkim od rodzaju montażu. Możesz zamontować silnik w przednim lub tylnym kole bądź w miejscu mocowania osi suportu (potocznie na silnik połączony z korbą mówi się silnik centralny).
Silnik centralny łączy w sobie zalety napędu przedniego i tylnego, dlatego też przez wielu uważany jest za najlepszą opcję. Z jego pomocą wyjedziesz nawet po bardzo stromym zboczu.
Jakie zalety ma rower, w którym silnik do roweru zamontowany jest w tylnym kole? Taki e-rower ma zdecydowanie lepszą przyczepność i dlatego też jest idealnym wyborem, gdy chcemy jeździć po bezdrożach. Sprawdza się również na mokrej nawierzchni. A jak można opisać wrażenia z jazdy? Rowerzysta ma wrażenie, że wiatr cały czas wieje mu w plecy.
Także silnik mocowany w przednim kole ma swoje zalety. Przede wszystkim taki silnik do roweru jest prostszy w budowie niż silnik centralny czy montowany w tylnej piaście. Po drugie, gdy go połączymy z baterią (którą montuje się na bagażniku), to możemy lepiej rozłożyć masę, dzięki czemu jazda takim rowerem jest jeszcze przyjemniejsza. A jakie wrażenia ma z jazdy rowerzysta? Czuje się tak, jakby ciągnęła go do przodu jakaś niewidzialna siła.
Na które parametry należy zwrócić uwagę?
Wyróżniamy 3 podstawowe parametry, na które trzeba zwrócić uwagę przy wyborze silnika elektrycznego do roweru. Są to: moc, zasilanie i moment obrotowy.
Jeśli chodzi o moc silnika do roweru to podstawowym jest silnik o mocy 250W. Oczywiście, znajdziesz też mocniejsze wersje, takie jak 350W, 500W, 750W, a także 1000W.
Co warto wiedzieć, modele silników różnią się też od siebie wagą i zapotrzebowaniem na energię. I tak najlżejsza wersja (250W) waży około 3,4 kg. Z kolei waga wersji 750W wynosi około 6 kg.