obsługa klienta

XXI wiek daje duży wachlarz wyboru firm, z którymi chcielibyśmy nawiązać współpracę. Przekłada to się również na jakość. Każdy chciałby być najlepszy. Dzięki temu, odpowiedzialność w różnych miejscach za słowa i czyny jest dużo większa. Zatem rozmowa z drugim człowiekiem jest na wyższym poziomie. Dlatego warto znać kilka faktów, które pozwolą stać się jednym z lepszych w zakresie obsługi klienta.

Obsługa klienta – definicja

Pojęcie to oznacza zespół działań jakie zachodzą w danym momencie między klientem a firma, dostawcą produktu lub usługi. Działania z zakresu obsługi klienta mają spełnić oczekiwania kupującego wobec firmy. Zatem jest to nic innego jak indywidualne podejście do klienta, umiejętne stosowanie zwrotów grzecznościowych oraz kompleksowe wsparcie w razie problemów. Często można spotkać ogłoszenia – obsługa klienta szkolenie, gdyż jest to zespół działań, które przekładają się na współpracę. Więcej informacji znajdziesz w linku: moderator.edu.pl

Działania z zakresu obsługi klienta

Obsługa klienta to dość szerokie pojęcie, gdyż obejmuje:
– infolinię, która ma za zadanie udzielić niezbędnych informacji,
– pomoc techniczną i gwarancyjną, która zapewnia wszelkie informacje odnośnie do obsługi produktu, wszelkich problemów, gwarancji,
– reklamacje, w razie problemów pozwala pomóc przy składaniu reklamacji i załagodzeniu konfliktu, jeśli taki by powstał,
– monitoring płatności są to wszelkie informacje dotyczące nadpłaty lub egzekwowaniu należności.

Znaczenie obsługi klienta


Wysoka jakość obsługi klienta wpływa znacznie na funkcjonowanie firmy, współpracę oraz rozwój. Nie mniej znaczącymi elementami w obsłudze klienta są:
-satysfakcja, czyli udana sprzedaż dla klienta,
– budowanie pozytywnego wizerunku marki,
– lojalność, jest to przywiązanie klienta do marki,
– większa sprzedaż,
– rekomendacje i referencje, czyli polecenia klientów,
– rozwój przedsiębiorstwa, wiąże się to z większą rozpoznawalnością i szacunkiem względem firmy,
– przewaga nad konkurencja, oznacza to możliwość bycia liderem na rynku.
Te wszystkie czynniki pokazują, jak ważne jest, aby dbać o wartościowe szkolenie z zakresu obsługi klienta.