Założenie własnej firmy jest marzeniem wielu osób. Przed porzuceniem etatu warto jednak dobrze przygotować się do prowadzenia własnej działalności gospodarczej. O czym warto wiedzieć nim założymy firmę?

Najpierw formalności

Zastanawiając się, jak założyć firmę nie trzeba bać się formalności, które dziś można załatwić w jednym okienku. Rozpoczynamy od wyboru kodów PKD, które określą rodzaj działalności, którą firma będzie się zajmowała. Ważne jest również postaranie się o niezbędne licencje oraz koncesje, jeżeli takie są wymagane. Kolejnym krokiem jest wybór formy opodatkowania, siedziba firmy oraz zgłoszenie do ZUS.

Przedsiębiorcy rozpoczynający prowadzenie działalności mają obowiązek rejestracji w Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności gospodarczej.

Oprócz formalności warto skorzystać także z porad dla przedsiębiorców dostępnych na stronie Zarabiamnaswoim.pl

Trudne początki

Warto wiedzieć, że w pierwszym roku upada około 80 % firm, kolejne 30 \% nie przeżyje następnych pięciu lat. Prowadzenie firmy to wielkie wyzwanie, które w pierwszych latach działalności pochłania bardzo dużo czasu, energii i funduszy.

Chcąc się zabezpieczyć w pierwszym okresie działalności, warto spróbować pogodzić prowadzenie firmy z etatem, z którego obecnie mamy dochód. Nie jest to łatwe zadanie. Wymaga wiele pracy oraz samozaparcia jest jednak sposobem na płynne przejście z etatu na własną działalność. Jest to sposób, który w przypadku upadku działalności, pomoże zabezpieczyć się przed całkowitą utratą dochodów.

Reklama, reklama i jeszcze raz reklama

Reklama w prowadzeniu działalności była niezbędna zawsze. Dziś jednak reklama przeniosła się do internetu. Posiadanie strony firmowej czy prowadzenie firmowego bloga to już konieczność w wielu branżach. Nie można o tym zapomnieć, gdyż brak reklamy jest pierwszym krokiem, który zwiastuje upadek firmy.

Warto mieć to na uwadze, planując budżet na rozpoczęcie działalności.

Zdanie klienta jest najważniejsze

Bardzo wiele działalności rodzi się z pasji. I to jest cudowne. Niestety nie wszystkie pomysły są trafione. Jest to jeden z podstawowych problemów prowadzenia własnej działalności. Przywiązanie do swojego pomysłu nie jest dobre, gdy widzimy, że pomysł nie trafił do klientów. Warto wtedy wykazać się elastycznością i spróbować zmienić coś w produkcie bądź zmienić cały produkt, tak by odpowiadał on klientom.